onsdag 23 juni 2010

Träning för Piven

I dag har varit en skön dag med mycket sol. I dag har jag ridit för min tränare o det gick kanon när jag väl kommer till skott, han va fin o rund i galoppen traven känns kanonens så härligt att alla bitar börjar falla på plats. Men vi har en del att träna på jag som ryttare måste framförallt bli snabbare i mina förhållningar o va lite mer på alerten INTE en sekund senare, HMMM. Måste lära oss att hålla pigga o snabba bakben som Piven säger det ska va som eld i bakbenen det är så rätt så rätt. Han har lite lättare för sig i sitt högra varv men tyckte ändå att han hade blivit lite starkare i sin vänstra sida så det är bara att träna vidare. Så till nästa gång så ska vi träna på att ha en bättre levande gång tryck på nåt steg o minska nåt steg osv. Piven red honom i dag ÅÅÅ vad han är fin min häst väldigt intressant att se när nån som är så duktig att rida sin häst, kände mig mallig för jag visste ju att den där fina hästen är min bara min. Hon red galopp sluta med han, han kan min pålle... Så pratade vi också om hans behov av kraftfoder o hon tyckte som jag att nåt kraftfoder behover han inte för go har han men om han går på smalt bete o är så igång som han är så tyckte hon att han skulle ha stråfoder så att han får i sig så att han håller magen igång hela tiden han behöver nog inte mycket för det som kommer upp i hagen är ju rätt späckt men som sagt att han får i sig så magen kan arbeta rätt så han inte får magsår för hon tyckte att han är i jätte fint hull men han får inte gå ner mer. O jag vill ju inte ha en jakthund som fjordhäst :o) Kände mig nöjd efter dagen lektion så nu ska vi träna vidare på SNABBHET o levande gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar