söndag 20 mars 2011

Årets första tävling

Vilken underbar dag strålande sol som värmde skönt tyvärr så kom ju solen inte åt inne i ridhuset riktigt kyligt. Hur ska jag skriva om den här dagen ja är nöjd han va hyfsat fin inne på framridningen fick honom inte helt som hema men nu tränar vi ju bara INTE FÖR HÖGA KRAV IGEN. Problemet började inne på tävlingsbanan han blev skit spänd för domaren o sekreteran satt ju på marken han tycker det är himla konstigt sen fick jag inte riktigt han mjuk igen försökte så gott jag kunde men vet alla fel jag gjorde ha ha ha blir så trött blir jag, itället för att bromsa upp han när han drar rid på i stället o be han ta i. Tyckte han va mycket spänd o då blir jag spänd o sitter o håller i istället för att va mjuk men inte så lätt när han är som en stålvajer o är ap starkhan va rak på böjda spår välte inåt men han tappade inte motorn i dag iallafall visst bakbenen kunde ha varit piggare men han dog inte o det är super skönt så jag va i allafall inte tvär dö när vi va färdiga. Han gjorde en fin ökad skritt så där trillade det dit en 7a. Allmäna intryck va gångarter 6a god takt men korta steg, framåtbjudning 6a lydig men ej tillräckligt eftergiven, Lösgjordhet 5a blir rak på böjda linjer o välter inåt, ryttarens sits korrektheten o finheten i samt effekten av hjälperna 6a blir stark i handen, korrektheten i uppvisningen 6a ojämna serpentinbågar ja det sista va inte lätt att försöka ställa han. men samtidigt hade hon skrivit utvecklingsbar häst vid mer eftergift :) så sant. Så resultatet slutade på 160 p o 55,17%. Det bästa av allt va att jag va lugn o harmonisk inte stressade utan verkligen tog det som en rolig träning. Jag är så stolt över han. Men en rolig grej va att min kompis som va med o hjälpte mig i dag fick frågan på framridningen att va vad det för häst ras jag red han va ju så grov i bogpartiet också men hallå trodde faktiskt all alla visste hur en fjordhäst såg ut men tydligen inte. Nu laddar vi om tills nästa tävling som är den 17e april i Forserum då kör vi två klasser LC:2 o LB:1. Kanske måste öva in LC:2 igen va längesen jag red det:) I morogn kommer lite bilder. Hej hopp......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar