söndag 27 mars 2011

Efter regn kommer solsken

Denna helgen har varit ett stort uppvaknade för min del som ryttare,Cheenell har varit helt fantatisk men jag har verkligen fått jobba för det, inte att han har varit tung riden eller så snarare tvärtom. Jag har verkligen fått passa hans bogar som vill skjuta iväg åt alla höll i mellan åt. Är han på det humöret så får han verkligen rida han o inte åka. Mycket känslig häst!
Ibland är han lite busig när jag ska göra lite grejer tex få till en fin galopp då han kan få för sig att nu ska matte inte få riktigt som hon vill utan en sak förstås en rejäl åktur ha ha ha för då vet han att jag tappar han o då är det fritt fram. Ibland har min goda vän Åsa hjälpt mig o där kan han ju försöka att jävlas det går inte bara utan hon tar han på ett mjukt men betämt sätt o får han att göra som hon vill, han brukar va så himla fin när hon har ridigt han. Men i helgen klarade jag av att lösa problemet själv. Jag brukar alltid bromsa upp han o då får han ju upp huvudet ännu mera o sen är det igång men nu gav jag manken till o ansträngde mig o allt som Åsa har tjatat på mig i flera månader hade visst trillat ner o istället för att bara bromsa red jag på o till slut så sket han i allt runt omkring o bara gick perfekt men inte när jag inte rider med mitt säte man kan ju sitta o jucka till förbannelse men en kanske ska lägga till skänkeln o arbeta i harmoni med sin egna kropp först ha ha ha. I dag hade jag en väldigt laddad häst från hagen för det blåste jätte mycket. Men han omförvanlade den energin till ett riktigt bra tryck i bakbenen istället, han har aldrig gått så bra nån gång till o med i skritten va han laddad va så himla nöjd så mäkta stolt för det här hade VI gjort tillsammans bara han o jag helt själva. Stor lipvarning från mig. Höger galoppen va den bästa vi någonsin har gjort hipp hipp hurra. Det jag måste tänka i vänster att få han lite till eftergiven så går det bra det med. Får man va så här kaxig det roligaste av allt vi arbetar tillsammans o inte emot varandra........ Längtar till nästa tävling o hoppas att det sitter i men men det är ju inte den sista tävlingen då är det bara att se fram emot nästa...

1 kommentar:

  1. Heej!
    Faktum är att vi precis höll på och boka in tävlingar i sommar och självklart kommer vi till solaberga!
    Hoppas vi ses där! :)

    SvaraRadera