torsdag 31 mars 2011

Tävlings sugen

Ja är så sugen på nästa tävling undra hur det kommer att gå??? undrar om jag blir som en stel vandrande pinne på hästryggen igen o han lika så? eller kommer vi va att va avslappnade?? rida som aldrig förr med pigga energiska bakben ja det är frågan det men känner ingen press att det ska gå bra längre utan bara så sugen för det är roligt tänker o planerar i mitt huvud om han gör så ska jag göra så att få han mjuk o fin igen rida på som vi hade eld i baken, men så tänkte jag sist med men då blev Cheenell spänd o jag blev minst lika spänd ja om man ska gemföra så va jag nog lika elastiskt som en stålbit ha ha ha ha. Men han har varit kanon fin i veckan nu pigg som attan vill göra mig till lags kanske lite för mycket så matte inte riktigt hänger med i svängarna riktigt än, men vi har lärt oss mycket bara sen föra veckan blir ibland att jag tappar stadgan i min kropp o orkar då inte riktigt att rida han ordentligt men som sagt bara att öva vidare. Gjorde fina galoppfattningar i lång o låg form utan han blev för rak eller lång mycket frust bara att skynda långsamt i galoppen låta han få ta sin tid så kommer det bli hyvens, har fått han i mycket fin form med stadig i ytter o mycket mjuk o fin i sin innersida. Nu helt plötsligt är galoppen en gångart som jag inte kan få nog av har nästan undvikit den innan nästan känst som nödvändigt ont... Bara jag ta igenom mina böjningar innan jag ska göra en fattning så blir han mer o mer sällan stark som en oxe utan mjuk som en fjäder. Kanske ska sluta att skryta nu men går på moln här små rosa moln över hur underbart roligt det här är. Har bestämt att han ska få ett lätt joggning pass i morgon efter mycket galopparbete i veckan sen ska han få en fri Lördag o Söndag tycker han är värd det:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar