söndag 6 mars 2011

Lika mjuk o härlig

I dag kände jag igen mig själv när jag va på väg till stallet va himla glad o längtade efter min fina häst. Mockade, hämtade han ur hagen sen borstade jag länge länge o han njöt så det nästan såg ut som underläppen va nere på golvet o krälade. Positiv från början är alltid en bra början. Vi gjorde det himla bra i dag med, pållen o jag, men matte har lite problem med att få till skänkeln o sättet att arbeta tillsammans ibland men gick bara bättre o bättre men kommer på mig själv att bara sitta o jucka ha ha ha kan ju misstolkas men glöm för tusan inte att driva med skänkeln. Mjukt o frid fullt inte en enda gång blev det fel fast han blev livrädd för nåt i kanten på ridbanan men jag red bara vidare som inget hade hänt det är då jag blir nöjd över mig själv det är en sådan ryttare jag vill vara!!! inte bli arg o bromsa upp allt utan bara rida på med ett glatt leende o gör om övningen. Vi har haft ett riktigt underbart sammarbete i total harmoni dom två sista dagarna o jag känner mig som jag har vunnit en miljon. Är så härligt att enbart med sättet o en uppmärksam hand o skänkel be han att korta sig ett par steg för sen iväg vilken gång han hade i dag kändes så härligt. Men man kan ju inte tro som jag att det kommer på en gång "DUMMA MIG" utan måste låta han komma dit själv o det är enbart med att få han att kliva in med bakbenen mer o mer under ridpassets gång, galopp är alltid rätt för han brukar alltid får till mer gång, efter en övergång från v galopp till trav så kände jag att han verkligen gjorde en bra övergång trampade på med inner bak o bar sig själv på ett sätt som bara blir bättre o bättre alltså inget hängade i inner tygeln, annas har det nästan alltid varit lite häng efter en övergång eller är det jag som ger fan i att dra i den tygeln helt enkelt kände att det verkligen fungerade red inte så länge för han verkligen skulle veta att han va så himla duktig i dag o varför skava runt om det går kalas för att helt plötsligt har man begärt för mycket o det blir för tungt för han. Hoppas hoppas jag verkligen kan rida så här totalt avslappnat på tävlingen den 20e. Ja men iallafall ha mitt goa humör. Övning ger färdighet börjar inse det att för varje gång så lär man sig nåt nytt o det är inga jävla maskiner det är bara att träna vidare o ha det underbart tillsamman med sin bästa vän för vad skulle man va utan sin häst, ett stort gapande hål. Ni som läser (om det är nån som läser) hur hanterar ni pressen o framför allt på tävling till att bli en lugn harmonisk människa är det nån som har några bra tips kommentera gärna. Ha en underbar kväll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar