lördag 19 mars 2011

Dagen innan årets första tävling

ja hade en vetat att det skulle komma närmare 30 cm snö natten till fredagen eller föresten det va väl kanske tur att en inte visste för då hade man väl lagt sig ner o dött bara.Igår så skulle barnen o jag åka till besiktningen för att göra en vanlig kontroll sen även rega in den för drag. ja tur att vi har 4hjulsdrift på den nya bilen säger jag bara för annas hade vi inte kommit en cm i all förbannade snö. Men allt gick bra så nu är bilen godkänd för att tjänst göra som dragbil. Ja ridbanan låg ju under 30 cm snö, för någon dag sen så va den helt bar så surt. Så pållen o jag drog till ridhuset istället Cheenell tyckte om sin nya transport för han gick in på en gång. Måste säga att jag va rätt mallig när jag drog iväg med bilen o min transport MIN TRANSPORT låter härligt. Rumpan sköte sig kanon om ni inte visste det så heter Cheenell det dom dagarna han ligger på plus hos matte, he he he kärt barn har många namn. Jag blev mäkta förvånad att galopp satt som ett smäck vi tog till o med höger galopp från skritt utan att han slog sig fri eller nåt annat för att ta galopp från skritten är jobbigt jobbigt en stort stön blev det men mjuk o fin lipvarning från matte. Va några några andra hästar inne samtidigt va en bra träning för matte som brukar tappa självförtroendet då men inte Cheenell han gick fint utan att bry sig något nämnvärt. Vi red sluta på långsidan inte en protest utan bara trampar på, fina övergångar visst drog han med huvudet i skritten en gång ibland men då va det för jag glömde driva. Han hjälpte mig att få mig så pass taggad att nu jävlar ska vi visa dom men sen skulle Cheenell showa för flickorna o drog i väg o skulle bocka lite moha ha haha fis på er!!! Ja personligheten har han min häst. Ja va himla nöjd när vi skrittade av o jag kände mig lugn avslappnad så tar vi tävlingen i morgon lika lugnt o avslappnad jag ska försöka i allafall..... Mer i morgon o hoppas på lite kort också.. Ha en underbar lördags kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar