måndag 5 juli 2010

Besviken!!

Usch gick inget vidare igen på tävlingen kan helt enkelt inte rida på tävling börjar bra med både 7 o 6 i protokollet o sen dalar det ut helt enkelt får 5 på galoppfattningarna typ 5 på ökning. Får bara kritik om att han kan tänka mer framåt mer bjudning fick 4 på bjudning i LA, hallå där ska vi ha en 7 om han går så som han gör på träning. Får helt enkelt inte till det men Cheenell gör så gott han kan det är bara matte som inte kan rida. Är så kul att detta va sista tävlingen innan SM så skit kul att åka till SM med 50-53% känner mig så besviken att jag inte kan prestera märker att jag rider både slarvigt o inte alls ibland. Hur ska det bli att komma bland alla andra super fjordningar o en ryttare som inte kan rida. Jag som va så nöjd o positiv förra veckan o tyckte att det gick kanon. Har en miljon saker som måste sitta i ryggraden. Känns som jag skulle behöva träna två gånger om dagen för Piven ända fram till SM. Visst det är inte lätt att rida på tävling o vi har inte så mycket tävlings erfarenhet min pålle o jag men han sköter sig alltid när vi är på tävling är lugn o står alltid still i transporten han gör tävlingen precis så som jag rider o resten måste jag peppa upp han att göra det extra o det är bara det nu att jag får upp tempot i min ridning o inte sitta o åka häst får jag bara han i fin form med sina bakben så går det som solsken o inte någon regning höstdag för har vi väl hamnat i det så stannar vi i regn. Men Cheenell ska få två dagars vila nu för sadeln ska på omstoppning i eftermiddag o så får jag förhoppningsvis tillbaka den i morgon. Ha en bra sol dag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar