tisdag 13 juli 2010

Sval ridtur

Å härligt med lite regn men ack för lite men det gjorde susen med värmen underbart svalt i kväll för en ridtur med en pigg häst som ville helst springa så fort som det bara gick, men man kan ju inte bara busa hela tiden måste va lite allvar med. Nu är det inte många veckor kvar typ 1 1/5 vecka kvar o det ska bli så spännande o kul att åka iväg med Cheenell till SM. På torsdag ska jag åka o träna för Piven ååå vad jag längar ditt känns som det va en evighet sen sist men det r ju bara en vecka sen ha ha ha snacka om vilken nörd man är men det är ju bland det roligaste jag vet o ska tänka mycket på min focus så ska det nog gå bra. Nu ute i skogen har vi övat på lite sluta så han får kliva in lite extra med sina bakben o bära sig själv o det gillar han INTE o specielt åt Höger ja det är den där bogen igen som han inte riktigt vill lossna i. Men åt vänster går det riktigt bra duktig pålle ute i skogen fick vi till en jätte fin höger galopp från skritt men någorlunda kvar i sin ram så jag tänkte att vi skulle ta lite vänster galopp på väg hem tjo ho sa Cheenell o skulle sticka iväg i racer fart men då gjorde vi halt o sen försökte vi igen men samma visa en gång till hm ryggade några steg med vilda protester ville inte riktigt få in bakbenen men testade igen med vänster galopp o det blev hyfsat. Va riktigt fin i sin fria skritt idag han är duktig på att slappna av min pålle med ibland kan det bli lite väl lojt men ber man han bara om mer skritt så gör han det så redig är han. Tog en rackar bajsare uppför den långa backen på väg hem så han fick länga sig också men va inte så sugen då så den gick i ett härligt tempo. Så nu är vi på gång o laddade som attan för träning sen blir det nog att ev åka upp o träna själva med uppe hos min käre vän vän där Cheenell står på vintern, Ska försöka o se till att det blir lite bilder från träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar