fredag 2 juli 2010

En lampa börjar lysa!

En mycket givande lektion i dag för mig o Cheenell är så nöjd så nöjd o tänk att jag har fått göra galoppslutor i dag med elit gulingen, ha ha ha är faktiskt lite mallig över det. Visst det va väl kanske inte i världsklass i renheten men vem bryr sig dom va nog helt godkända för att va första gången tycker jag. Men vi har kämpat på med våra pigga bakben o det har gett belöning va mycket mer på alerten. Har ridit mycket öppna träna upp snabbheten o få mjuka bogar han är lite med sin höger bog men vi kämpar vidare. Galoppen måste jag ha han rakare har nog haft honom lite mer på inner tygeln än ytter o lite för mycket ställd innåt om jag har han mer på ytter tygeln så får jag mer kontroll o balanserad galopp men fick in en bra känsla i mellanåt.
Fick träna på galopp från skritt sen övergång till skritt igen o byt varv o direkt galopp fattning o sen övergång o byt varv igen, va himla kul. Så till galoppslutorna så fick jag lägga en volt i hörnet o sen halft igenom "mycket att tänka på" men ha han ställd mot rörelseriktningen ha kontakt med min innerskänkel så han blir mjuk i sin bog o sen föra bak ytter skänkel som får in baken men fick in lite känsla! Att en dag ska jag rida svår dressyr med denna häst o det ska gå:o) Skänkelvikningarna gick rätt bra idag kände att jag hade kontroll. Ska försöka att ta med mig detta nu då när jag ska tävla på söndag o inte klistra mig fast som en fluga på en flugfångare i sadeln utan rida mjukt men med fasta besked o tänka inne på tävlingsbanan o så ska det nog gå vägen. Cheenell fick stå inne i stallet sen i eftermiddag o fick ett svalkade av torkning med vatten skönt med att stå inne i ett svalt stall så fick han en välförtjänt morot en tuss hö o många klappar. I morgon får han vila o bara gotta sig. Men ska ha honom inne på natten till tävlingen. Ha en bra kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar