onsdag 21 juli 2010

Kvälls träning

Igår tog jag o pållen transporten upp till banan för lite dressyr träning. Jag tror nog att jag är lite beroende av just dressyrträning. Går det för många dagar utan så blir jag galen o det kryper i mig o en liten röst inne i mitt huvud säger träna träna träna. Är en fullständig hästnörd hela jag på gott o ont...
Va ska jag säga om träningen mer än att det gick himla bra han gjorde jättefina galoppfattningar från skritten utan att dra sig ur o därför blev han ju inte för lång så en kanon fin häst mjuk o följsam, hurra hurra hurra hurra!!!!
gick lite sämre med skänkelvikningarna igen fick panik igen han vill gärna bli lite lång när man ska göra den röelsen men då blir det ju inte bättre att matte får total sinnesrubbning o drar o trycker som en panikslagen JA vet inte vad... Att jag aldrig kan lära mig det då att ligga steget före för att förhindra detta hm hm det va ju det där med snabbheten igen. Men det struntar vi mer i nu över till mellantraven vi trimmade det igår o kändes riktigt bra va väl inga Dalar ökningar att den fjordhästen kan göra fin mellantrav. Men i denna blogg så är det Cheenell som är elithäst o inget annan ha ha hahahaa. Tyckte att kunde ha varit lite mer tryck i mellan traven men va absolut inte besviken. Galopp på 10 m volt o halv igenom med förvänd galopp kändes riktigt bra förutom första gpngen då blev han sådär lång igen o då är det kört att få till något mjukt men ner till skritt o samla ihop igen trav o galopp han gjorde ett försök till men sa till han på skarpen o sen va det inget tal om den saken igen. Avjoggning på lite längre tygel börjar bli riktigt bra han håller ramen mer o mer själv nu o till o med lite i galoppen upp med ryggen som attan. Kände mig nöjd när jag hoppade av o min älste pojk Axel 5år fick rida lite. Väl hema fick han en dusch av vatten slangen.
Måste bara berätta om att Cheenell är väldigt omtyckt av både fyrfotade damer o flickor här hema på gården, svärfar har en hög med fjordhästar o lite andra raser. O igår fick han träffa en dam på 19år som brunstade ååå så kär hon blev i min Cheenell det va ett evigt pussande o kelande som varvades med skri o lyfta på svansen o skvätta stackars Cheenell GALNA KÄRRINGAR!!!!
Han va rätt nöjd när han fick komma ut till sin lile kompis i sin hage o få kvällshö. Så i dag är det vila har gått 4 dagar i rad så han kan få vila en eller två dagar nu sen kör vi på i helgen med pass på både lördag o söndag. Sen börjar det bli dax hi hi kände en liten fjäril i magen nu men det ska förhoppningsvis gå bra....

2 kommentarer:

  1. Ni ser jättefina ut tillsammans! Vi kommer förhoppningsvis till SM och kollar:D.
    Kram Christina

    SvaraRadera
  2. Tack Christina!
    Då får vi hoppas att vi ses nere i Bollerup!

    SvaraRadera