tisdag 6 juli 2010

Hämta sadeln.

I eftermiddag ska jag åka o hämta min sadel som har blivit omstoppad ska bli roligt att få hem den som ny i stoppningen för den som hade gjort det innan hade ju fuskat rejält o lagt in nåt som hon sa blå ull är väl nåt syntetiskt skit men nu så ska det va bra igen blir nog bra för hans rygg. Va borta på morgonen o gav dom små pållarna hö o kraftfoder det uppskattas den lille skiten nafsar åt sig med lite av Cheenells kraftfoder. De är så söta ihop dom där två de är kompisar som ler o långhalm. Kommer ifull galopp när det vakas för mat. Cheenell får vila i dag med så ska vi ut i skogen en sväng i morgon o öva på galoppfattningar i form o inte dra iväg o bli lång. Tänkte nästa gång jag åker o tränar för Piven att jag ska öva på vissa delar så jag vet exakt vad o hur jag ska rida i programmet så det inte blir en massa slarv utan nu ska det ridas o inte åka. Men visst är jag taggad känner jag att vi ska åka till SM o göra en bra program ridning men minst 60% o jag vet att lär jag mig bara rida i rätt tempo som vi gör när vi rider in men sen dalar det i första svängen o då börjar jag åka häst o sen går det så långt att han lägger av o då är det försent att försöka hitta tillbaka. Focus hela programmet nu så djävlar ska vi visa dom, jag är inte ute efter någon seger för det vet jag att vi har alldeles för lite tävlings erfarenhet för men vi ska djävlar åka hen o vara nöja o att vi har gjort vårat bästa. Är sugen som attan att rida ikväll men han ska få vila i två dagar så jag får snällt vänta. Men får åka upp med en borste o borsta o pussa lite ikväll i allafall o kanske en liten morot också förstås:0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar