torsdag 15 juli 2010

Som en tiger

Ja så ska jag tänka när jag rider som en tiger o inte som en gammal sengångare denna lektionen för Piven va mycket givande( som alltid). Han va kanon fin i dag jäklar vilken gång vi fick till men får tänka mycket att JAG ska begära o inte fråga lite snällt hundra gånger utan NU gör vi så här NU ska vi öka NU inte långt senare o förbereda. Så nu är jag taggad till tusen o ska verkligen ta med mig det här till SM o att jag kan faktiskt det här ska va som en tiger så taggad.
Kände att han fick till riktiga ökningar va hel nöjd med det. Red mycket med tänket framåt framåt o han vill gärna dra ut sig o bli lång o har jag han inte rak då så smiter han ut med sin bog. Fick göra lite sluta i dag i skritt o trav, har känt när vi har gjort det ute i skogen åt höger att det inte har gått så bra åt det hållet men förstår nu varför jag har berärt för mycket tvärning han gick faktiskt bättre åt det högra hållet i dag, duktig kille. Galoppen sparkade han en gång för han tyckte att det va jobbigt men jag gav mig inte så gav han sig med o gick fin fint. I slutet av lektionen så fick vi träna igenom LA:1 o det gick jätte bra även om jag ska gräva ner mig för att en grej inte gick så bra. Måste rida ut mer i hörnen o ställa han o volterna blir bra i början sen blir den inte runt utan en halv volt. Ryggningarna va fina o den fria skritten kändes avslappnat med bra tramp framåt. Det ända jag är lite orolig för att jag ska inte rida framåt o va taggad på framridningen o bli lite osäker o göra halvhjärtade försök. Nä baske mig ska rida med att vi är attans duktiga o vi kan det här men det roligare att i dag jag red som aldrig för o inte va jag så himla trött som jag va varit på tävlingarna så bättre att rida på o få fram hans fina gång än att jag ska bära runt han för det är jobbigt. Han gör ju inte mer än jag har begärt innan o då blir det halvhjärtat men säger jag till nä du nu kör vi på en tre snäpp till OK säger han men han frågar ju såklart om han får länga sig har jag huvudet på skaft så gör han inte mer än frågar. Måste rida o verkligen passa han så han inte länger sig för då är det kört sen då möter man bara motstånd o en djävulsk stark häst. AHHHH va det är härligt att rida jag menar att verkligen rida det är som grädde på moset. Så nu i helgen blir det att träna på bana o rida igenom programmet det ska sitta i ryggmärgen. När vi kom hem så fick han en välförtjänt dusch av vatten slangen det va härligt sen har han fått stå inne i stallet ett par timmar o svalka sig många klappar o beröm morot med förstås. Vet en sak att när det här är över så kommer det kännas tomt att inte få rida o träna för något så ofta för då väntar jobb så sen hinns det nog inte med på samma sätt. Då får man kanske nöja sig med att åka o träna en gång i månaden istället. Mina älskade barn har ju första tjing men han kommer nog kanske att tycka om att få lite mer vila hädanefter. Men en stor kram till min älskade vän ÅSA som hjälper mig o peppar mig du är guld värd o jag hoppas du vet om vilken vän du är "DU ÄR VÄRDEFULL" utan dig hade vi inte kommit där vi är idag så TACK TACK................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar