onsdag 28 juli 2010

Nu så!

Ja va fort tiden har gått tyckte inte det va längesen det skulle va typ två månader kvar till SM men nu är det 1 dag kvar innan vi tar volvon fullpackad plus transport med fina pållen i o drar neråt skåne en lång resa på ca 35 mil tar nog ca 5 tim med ekipaget. Har ett par fjärilar som flyger i magen men känner inga elefanter som sparkar än i allafall, utan ska bli så djävla roligt helt enkelt. Måste bara skriva att jag har gjort en jätte bra fynd inne på Hästboden i Nässjö ett par jättefina blå machester ridbyxor för 100 spänn sitter som smäcket o är så sköna!
Nu i eftermidd har jag varit uppe o tränat på ridbanan kändes bra förutom galoppinslag i mellantraven men men inte gräva ner sig för det nu han kändes jättefin men har han ibland på inner än på ytter tygeln lite för mycket, men vi kämpar på red igenom LA:1 o fick till det rätt bra förutom att jag tappade han så han blev för lång i vänster galoppen o då blir det svårt att svänga men red om den slingan då minnsann fick vi till det. Men måste verkligen tänka att sitta mer på inner sittben så blir det kalas bra. Är bara lite orolig att jag ska börja tappa han i programmet men ska verkligen ha den inställningen att vi minnsann inte ska hoppas att det ska bli bra utan det ska bli bra, men jag vet att vi inte är med o fajtas om prispallen men vi ska ha kul o göra vårat bästa min kära vän o jag. I morgon ska han få ett bad så han blänker som en diamant sen en massa pyssel skulle ha smörjt all utrustning i dag hade jag tänkt men det får bli i morgon sen packa allt till pållen, mig o barnen. Ska skriva en lista så inget glömms, föresten har o hämtat ett schabrak men Jönköpingsläns fjordhästförening logga på, jättefint va det. Sen kan ni alla hålla tummarna för mig o Cheenell på lördag efter kl 13.00 för då smäller det. Ha det bra så återkommer jag efter helgen med bilder o uppdatering so long!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar