lördag 24 juli 2010

Ridhus

Ni i eftermidd/kväll har jag o pållen varit i ridhus som tur i detta väder. Hade en liten orohets känsla i magen när vi skulle åka iväg att jag inte kan ge mig nån gång släppa det o bara rida. Han va cool lugn när vi gick in i ridhuset sadlade han stod helt stilla att han är en klippa min häst trogna stora fina ögon stod han där o väntade att jag skulle bli klar. jag började att klamra fast mig o stel som en pinne skulle jag försöka rida aaaaa vad jag är tråkig sa till mig själv på skarpen nu rider vi fångade upp han på ytter tyglen skrittade på o gjorde övergång till trav ja a kändes rätt bra men jag ska ha så bråttom jämt istället för att låta han bara gå jogga igång han lär mig så mycket den pållen vi gjorde lite volter på lite längre tyglar övergång till skritt red över i det andra varvet samma där duktig kille. Överlag idag kändes det faktiskt rätt bra förutom att jag åkte med lite ibland men fina trav övergångar galoppen va han fin fin i härligt det är att man kommer ner i sadeln o gungar med knipper med rumpan o han är så lyhörd fin i bägge varven. O det roligaste av allt va att skänkelvikningarna gick super visst det blev lite lägre tempo men han flyttade sig bra ej för mycket åt sidled eller att jag förböjde han. Red lite serpentiner men även där blev det lite undertempo ahhh att jag inte kan få in känslan för att det inte ska bli lite undertempo men vi kämpar på för vi har blivit mycket bättre på snabbheten i mina korrigeringar. Mest nöjd är jag över att vi har fått till galoppen så bra, nu är det mycket roligare att rida galopp o så va det inte tidigt i våras. Han börjar få mer o mer fin egen bärande form på lägre form nu bär han sig själv på ett helt annat sätt han blir verkligen låg o rund han vet sin ram o drar sällan ur utan lägger sig där o blir så underbar härlig. Nu är det upp till mig att förbättra mitt själv förtroende o rida på som aldrig för....... I morgon blir det lektion för Piven ska bli roligt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar