lördag 17 juli 2010

Blixt o dunder

Hade planerat in att hinna rida en sväng i skogen på morgonen men som tur va så gjorde jag inte det, för det åskvädret hade jag inte velat va ute till häst i. Men hade han inne i stallet iallafall när det regnade. Så man hade en torr häst när det blev dax att ge sig ut trodde att det skulle va nästan blining o flugfritt svalt o skönt men det va det inte usch. Så det blev mest galopp för oss i dag för att komma ifrån asen. Han gjorde jättefina galoppfattningar o en höger galopp fick vi till fin fint utan att vilja bli lång. Skulle göra lite skänkelvikningar i trav men så fort jag la in till innerskänkeln så trodde han att det va galoppskänkel han rusade inte iväg utan lugnt o fint iväg, han är för rolig ibland mitt hjärta. Men han blir oftast lite för stark så om jag kanske skulle ta ett bett som verkar lite mer så man slipper att kämpa så ibland. Tror nog att jag slippa göra så mycket förhållningar då det räcker med en så blir det inte mer bråk. Sitter inte o drar i han men så man får igenom förhållningarna lite bättre ute. Han är ju oftast så pigg så han vill springa bara springa o visst det får han göra också att ta lite tjo ho galopper uppför en backe så får länga sig ordentligt o göra bus. Han är ju så lydig att man kan göra det nu men skulle inte få för mig att göra det när han var lite yngre vill inte ha en häst som tror att man ska våld galoppera jämt. Men i morgon ska jag nog få träna av mig lite energi o ska åka i veckan så vi behåller våran ärtighet nu fram till SM. Ha en bra eftermiddag. Ska försöka få till lite bilder i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar