söndag 25 juli 2010

Totalt nörd varning!

Ja det är det nog! men det är det jag brinner för i min ridning att få träna o att utvecklas. Har skrivit ofta i bloggen här om min träning o många kanske tänker "hur orkar hon" ja iallafall så vet jag en som är hemsk trött på mitt tjat om min häst o att jag ska till SM, det är min stackars sambo. Han om någon vill nog bara att det här ska va över så han slipper få öronen av tjatade av mig, men han ska faktiskt följa med mig såklart barnen med skulle aldrig överleva en helg utan dom för att jag ska tävla NÄ dom ska med sen följer svärmor med som en extra barnvakt det känns skönt! Börjar kännas lite i magen nu att det närmar sig en häftig känsla.
I dag har det varit träning för Piven o fick mig en del tankeläsare som tex när vi skulle rida mellan trav på långsidan o jag börjar alltid rätt bra men sen lägger jag av det är ju himla smart då blir det som vanligt halvhjärtat istället för att fortsätta rida även om han börjar tycka det är jobbigt o ifrågasätta ge inte upp då utan nä nu kör vi på mer istället för att tjata om det här nu du o jag cheenell, O jajamen han gjorde en sådan fin mellan trav så jag blev riktigt förvånad!!!
Många bra tips som att tänk att du rider en del av programmet, så tänker du på bara den delen sen kommer du till nästa del så rider du den ordentligt o så vidare det va en jätte bra tips för att ha allt i huvudet på en o samma gång då tappar jag koncentrationen väldigt lätt o åker häst. Som alla som har läst min blogg vet ju hur jag har haft pannkaka i huvudet när det gäller skänkelvikning har alltid överarbetat begärt för mycket böjning tagit fram ytter tygeln för att jag ska böja han fullständigt kaos hallå ja. Men lärde mig i dag att ta båda händerna något åt röelseriktningen ha kvar inner skänkel i samma läge INTE bak för då kommer rumpan först, trampa ner ytter skänkel, framdelen gick först lagom ställd o man har koll på ytter o man satt inte o jobbade ihjäl sig helt i onödan TACK att det ska va så svårt att fatta för en del (JAG). Måste planera min ridning bättre tänka på storleken på volterna DOM SKA VA 10M inte 8 eller 15 m. O ge aldrig upp för attan nu utan bara rid på o det viktigaste glöm inte att rida................. I morgon får super Cheenell vila!!! Det är han väl värd eller hur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar