onsdag 7 juli 2010

Skritt arbete

Har varit så himla sugen att prova sadeln som ju har blivit omstoppad fick reda på att sadeln är ca 15-20 år gammal oj men INTE en söm som har gått den är i ett väldigt fint skick för sin ålder. Sadeln är av märket Frank Baines o dom är kända för mycket god kvalite i sina sadlar o det måste jag hålla med om, men ska säga att sadeln hade orginalstoppning i så den har aldrig blivit omstoppad så det va väl inte lustigt att det va lite fattigt på en del ställen. Den låg i allafall jätte bra på han nu kom upp lite från manken o låg enligt mig super, perfekt. Men man fick ju bara skritta o helst utan stigbyglar ett litet nu tills stoppningen har satt sig. Hade lite verkande ben när vi kom hem hm hm kanske man skulle träna på lite oftare. Men är väldigt nöjd med han i dag väldigt pigg o framåt va lite med hans höger bog igen men fick han villig. Så vi gjorde en del slutor i dag i skritt o fick lite känsla så det kändes rätt. Han va lite pigg så han ville nog helst galloppera när jag ville göra annat men han förstod vad jag menade sen, duktig kille. Fick till nägra bra skänkel vikningar blev väl mest bra för höger som vanligt. Men som jag är mest mallig över var ryggningarna med jätte fina halter o lydig i ryggningarna kvar i formen, tjo ho. Många klappar o beröm. Har bokat en ny tif för Piven också blir på måndag kl 11.00 o då ska vi träna program o har kvar focusen hela programmet o det är ryttaren som ska behålla det. Ha en bra kväll-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar