söndag 18 juli 2010

Tempo börjar ta sig!

I dag har varit en alldeles underbar dag att träna dressyr på, precis lagom varmt. Har tänkt mycket på sen jag va hos min tränare sist att mitt sätt att rida att va mer taggad i mitt sätt att rida. Va så förväntanfull när vi kom upp med transporten till min käre vän Åsa, att i dag ska jag minsann rida o inte åka med som en trasa, ha ha ha nä så illa har det väl inte varigt men har varit en del passiv i min ridning o då blir det halvdant. O nu sitter jag här med ett stort leenede på mina läppar o känner mig så himla nöjd över min ritt i dag det börjar sitta nu o Cheenell kändes riktigt bra. Fick lite aha upplevelse i dag i skänkelvikningarna har begärt för mycket tvärning så det är ju inte konstigt att det blir pannkaka när man gör så ta för mycket i ytter o sen begära tvärning KNASBOLL är jag ibland men fick en riktig bra känsla o satt inte o överarbetade utan trampade ner ytter skänkel o lite fram o sen bara duttade mer inner skänkel koll på innsidan o likaså på utsidan, harmoni. Fick till bra skritt idag också det är det svåraste tycker jag att få han fin i skritten men gick kalas duktig kille. Gjorde lite halter ifrån skritten kalas, jag gav inte fram utan hade kvar min ram o vips då blev han inte för lång utan mjuk o lydig då får man lite kvitto på att han är med mig. Mellan traven gick faktiskt med ökad steglängd inte riktigt kanske som när vi va o tränade för Piven men blev iallafall en bra skillnad o det är huvudsaken. Galoppen fick bra mjuk o fin blev lite lång kanske i mellanåt men en jättestor skillnad mot innan. Så himla roligt vi va båda nöjda när vi åkte hem o Cheenell fick åka transport ända fram till hagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar